Ranking inteligentnych treści jest stosowany na Instagramie od dawna i przyciąga negatywną uwagę użytkowników. Kanały algorytmiczne, które często ukrywają wpisy znajomych i pokazują nieistotne wpisy przypadkowych osób, czym coraz bardziej irytują odbiorów.
Wezwania do ustanowienia systemów rekomendacji i liczne skargi na algorytmy pochodzą ze wszystkich zakątków sieci. Instagram wysłuchał swoich niezadowolonych użytkowników i postanowił uchylić rąbka tajemnicy wyjaśniając, jak działają jego algorytmy.
Według prezesa Adama Mosseriego, Instagram nie ma jednego algorytmu kontrolującego dystrybucję treści. Do różnych celów wykorzystywane są odpowiednie procesy i klasyfikatory. Dlatego feed, Stories i Reels są tworzone na różne sposoby.
Feed i Stories
Algorytm ten uwzględnia tysiące sygnałów mających na celu odfiltrowanie postów osób, które subskrybuje użytkownik. Najważniejsze sygnały to:
- informacje o postach: polubienia, czas trwania (dla wideo), geolokalizacja i czas publikacji;
- informacje o autorze: częstotliwość interakcji z tym kontem w ciągu ostatnich tygodni;
- aktywność użytkownika: liczba postów, które polubiłeś;
- obecność wzajemnych komentarzy.
Na podstawie tych wskaźników Instagram próbuje odgadnąć, które treści będą preferowane w kanale. Najważniejsze jest to, jak prawdopodobne jest, że użytkownik zainteresuje się sugerowanym postem i spędzi co najmniej kilka sekund, aby go obejrzeć, polubić, skomentować lub zapisać lub kliknąć zdjęcie profilowe. Wraz z tym, platforma stara się nie przeciążać Twojego kanału postami ciągle tego samego użytkownika.
Interesujące i Reels
Głównym czynnikiem oceniającym zawartość sekcji „Interesujące” jest liczba polubień, zapisów i repostów. Ale w przeciwieństwie do Stories, bierze również pod uwagę popularność treści wśród wszystkich użytkowników.
W przypadku Reels większy nacisk kładzie się na zabawę treścią. Aby uzyskać te informacje, platforma wykorzystuje informacje zwrotne, czyli przeprowadza ankiety itp.,.
Czy mogę wpływać na zawartość mojego kanału?
Najlepszym sposobem na optymalizację algorytmu rankingu jest interakcja z kontami i poszczególnymi postami:
- spróbuj ukryć posty, które Cię nie interesują;
- wybierz bliskich przyjaciół, którzy mogą przeglądać Twoje Stories;
- oznaczaj rekomendacje jako nieciekawe.
Kilka słów o bezpieczeństwie
Treści, które są sprzeczne z regułami społeczności, nie mogą być traktowane priorytetowo. Posty, które mieszczą się w definicji „niejednoznacznych” i „nieodpowiednich”, nie trafiają do sekcji „Interesujące”.
Jeśli treść może wprowadzać w błąd, odpowiedni podpis pojawi się poniżej zarówno na kanale jak i w Stories. Jeśli użytkownik regularnie publikuje takie posty, ich treść będzie prawie niemożliwa do odnalezienia.
Jeśli chcesz ulepszyć swoją strategię marketingową na Instagramie, nie spiesz się z wydawaniem pieniędzy na profesjonalne lub amatorskie usługi marketingowe dla freelancerów. Z POSTOPLAN, marketing w mediach społecznościowych stanie się prosty i dostępny dla wszystkich. Inteligentna zautomatyzowana platforma pozwala kompetentnie planować posty i promować treści nawet bez Twojego udziału. Ustaw czas regularnego publikowania, a Twoje treści będą publikowane automatycznie w zaplanowanym czasie, aby przyciągnąć coraz więcej potencjalnych klientów. Nie marnuj pieniędzy na reklamę i zaoszczędź do 90% na marketingu.