Life hacki do skutecznego pozyskiwania nowych klientów z sieci społecznościowych

Life hacki do skutecznego pozyskiwania nowych klientów z sieci społecznościowych

Warto przeczytać

Monetyzacja sieci społecznościowych zaszła tak daleko, że profil sieci społecznościowej przełączony na tryb biznesowy może w niektórych przypadkach zastąpić małą stronę internetową. Z takiej witryny możesz zadzwonić, dokonać płatności, zadać pytania dotyczące produktu, zarezerwować, zamówić dostawę i przeprowadzić inne czynności mające na celu finalizację zakupu.

Koncentrując się na tych kluczowych działaniach, właściciele firm i ich menedżerowie SMM (Social Media Marketing- Marketing Mediów Społecznościowych) czasami zapominają o pierwotnym pomyśle sieci społecznościowych i o tym, dlaczego zwykły użytkownik uruchamia te strony. Zarejestrowałeś się na niekończących się forach dyskusyjnych? Mało prawdopodobne, aby taki cel przyświecał osobom, które są zalogowane do sieci społecznościowej.

Po wykluczeniu tej tezy z centrum uwagi, można zaobserwować bardzo odrażającą sytuację: cały profil w dużej mierze jest wypełniony sloganami reklamowymi. W nagłówku profilu znajduje się lista zalet produktu oraz wezwania do jego zakupu. Każdy post opowiada o produkcie lub usłudze, a także agresywnie prowokuje do działań zakupowych.

Jeśli użytkownik potrzebuje witryny sklepowej, zaspokoi swoje zapotrzebowanie wchodząc na sklep internetowy tej marki lub na stronę konkurencji, a profil w sieci społecznościowej, który pierwotnie nie był do tego przeznaczony, w najlepszym razie będzie etapem tranzytowym w łańcuchu sprzedaży.

To błędna interpretacja. Właściciel konta biznesowego chce mieć „żywy” i aktywny profil w sieci społecznościowej w arsenale sprzedażowym, ale zamiast tego ma kolorową i jednocześnie nudną stronę, którą wszyscy chcą jak najszybciej opuścić. Na tym etapie istnieją dwie możliwości rozwiązania problemu: albo pozostawić utrzymanie profilu biznesowego „produktu” lub grać zgodnie z prawami promocji w sieciach społecznościowych.

Musisz zrozumieć główną motywację, dla której ludzie spędzają czas w sieciach społecznościowych, czyli konsumpcję treści, rozrywkę. Zainteresowanie komercyjne zaczyna się tutaj, gdy treść jest interesująca i angażująca. Aby wybierać, planować i publikować treści, możesz skorzystać ze specjalnych usług automatycznego publikowania. Na przykład Postoplan — https://postoplan.pl/. To inteligentny system do automatyzacji publikowania, planowania i promowania publikacji. Pozwala planować publikacje i współpracuje z wieloma sieciami społecznościowymi oraz komunikatorami internetowymi, a także posiada 2 fajne edytory graficzne.

Fascynacja treścią jest indywidualną koncepcją, a w praktyce dla każdego tematu wyraża się w różnych formatach. Ważne jest, aby zrozumieć, kto jest odbiorcą treści na konkretnym profilu biznesowym, aby zrobić przynajmniej ogólny portret psychologiczny.

Dopasowując wszystkie części profilu biznesowego do pragnień odbiorców, właściciel profilu zyskuje swoją pozycję i zwiększa ją poprzez zmniejszenie psychologicznej bariery zakupu. Rozpoczynając wdrażanie tej techniki, musisz zrozumieć, że zabawne i przydatne treści powinny stanowić ponad 60% procent profilu, a promocja produktów, które sprzedaje, powinna być albo w formie wizytówki towaru, albo bardzo subtelnie zaprezentowana w części postów i dostosowana do ogólnej koncepcji profilu.

Decydując się na główną ideę, znacznie łatwiej będzie stworzyć siatkę treści i wybrać język komunikacji z publicznością.

Kiedy język został odnaleziony i dialog się rozpoczął, ważne jest, aby być delikatnym i go nie zgubić. Często można zaobserwować sytuacje, kiedy po jakimś czasie znowu rozpoczyna się otwarta wyprzedaż. Ważne jest, aby trzymać się kursu. Zachowując samokontrolę i komercyjny spokój, jest szansa na dotarcie do momentu, w którym profil biznesowy zacznie się przekładać na sprzedaż i promocję.

Najważniejszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest rosnące z roku na rok zapotrzebowanie na promocję biznesu w sieciach społecznościowych. Doświadczenie pokazuje, że te firmy, które nadały sens temu zadaniu, widziały w nim przyszłość, a zaplanowane działania przynoszą im teraz wymierne korzyści. Ważne jest, aby pamiętać, że codzienna grupa odbiorów sieci społecznościowych to dziś setki milionów ludzi. Są oni wypłacalni i mają czas na przestudiowanie Twojego produktu!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments